Spørsmål:
Hei Jeg har utrolig vondt i bekkenet, bak nederst i rygg, halebein. Men også i skrittet. Alt jeg gjør er vondt, sitte, gå, ligge. Blir veldig sliten av dette. Lurer på om jeg skal prøve akupunktur, fotsonebehandling. Har du noe du kan anbefale?

Svar:
Bare det beste er godt nok. Her finnes ikke bare en vei å gå. Du kan evt. snakke med jordmor/legen din og få en henvisning til en dyktig fysioterapeut med interesse, kunnskap og erfaring i symptomgivende bekkenløsning evt. andre plager hos gravide som kan gi lignende symptomer for en vurdering, øvelser eller behandling.
Akupunktur kan være et annet godt behandlingstilbud som kan brukes alene eller sammen med fysioterapi.
Finn en akupunktør som er tilsluttet NAFO.
Fotsonebehandling har jeg ingen erfaring med, men tar du kontakt med en vil du få info om hva de kan tilby.
Jeg vet at noen kiropraktorer behandler gravide. Det kan være verdt å søke informasjon og evt. ta kontakt for å høre hva de kan tilby.
Hilsen Monica.