Spørsmål:
Hei Er i 17 uke og har en låsning i bekkenet. Har lyst ti å få ordnet opp i dette før det blir mer vondt og plagsomt, men er samtidig bekymret i forhold til "knekking" i bekken mens jeg er gravid. Er det på noen måte skadelig for fosteret? Har du kjennskap til fysio/manuellterapeut (eller kiropraktor)i Oslo som er gode med (gravide og) bekkenrelaterte plager. Vær så snill å svar

Svar:
Du skriver ikke om dette er noe du har vært plaget med før svangerskapet eller om det er oppstå nå i graviditeten. Om det har oppstått nå vil jeg fraråde deg denne form for behanding men heller anbefale å gå for konservativ fysioterapi med øvelser.
Er dette derimot en gammel greie som du tidligere er blitt behandlet for er saken en annen. Du bør imidlertid oppsøke en profesjonell terapeut som du stoler på og som har respekt og innsikt i svangerskap og hormonelle endringer.
Daglig tur i ulent terreng kan gjøre en stor forskjell på mange type plager.
God bedring!
Hilsen Monica.