Spørsmål:
Jeg har den siste uken begynt å få litt vann i kroppen. Spesielt plagsomt er dette når jeg våkner om morgenene med stive, vonde og hovne fingre. De er vonde hele dagen. Eier ikke krefter til å gripe hardt i noe som helst. Noen råd hvordan jeg kan få det litt bedre?

Svar:
Svar: Hei Mette!
Det pleier å hjelpe med litt øvelser. Knip sammen hendene og åpne opp igjen. Strekk fingrene, sprik med fingrene og lag sirkulerende øvelser i håndleddet. I det hele tatt: bruk dem så mye som mulig. Gjør disse øvelsene mens du holder hendene opp i været, og du vil kjenne at det gjør deg godt. Dette kan gjentas flere ganger pr. dag. Pass på å ikke gå med hendene for mye ned.
Lykke til! Håper du blir litt bedre. Hilsen Monica