Spørsmål:
har fått urinveisinfeksjon,har fått selexid for dette,er gravid i 11 uke. det jeg lurer på er skal det gjøre så vondt når jeg tisser,blir direkte uvel og har vondt i opptil 15-20 min etter vannlatning. uroer meg en del siden jeg er gravid. blir veldig takknemlig for svar. hilsen tutta

Svar:
Ja det kan dessverre være akkurat så vondt. Noen kvinner opplever at det til og med kommer blod når de tisser, og det kan svi og brenne i lang tid etter siste dråpe.
Drikk hele tiden slik at du får gjennomskyllet blæren. Kle deg godt! Ullbukse/ullstillongs er helt fantastisk(ligg gjerne med det om natten) Det hjelper!!! Ha varme føtter, og ikke sitt på noe som gjør deg kald i stumpen.
Akupunktur kan hjelpe. I tilfelle du velger den behandlingen bør du sjekke at vedkommende er godkjent av NAFO.
Håper du snart blir bedre.
God bedring.
Hilsen Monica.