Spørsmål:
siden august 07 har jeg nesten gåttkonstant med uvi. svangerskapet mitt regnes fra 080907. jeg er gjentate ganger blitt behandlet for uvi, uten at antibiotikaen har tatt knekken på bakteriene. urinen som er sendt til dyrkning viser at jeg ikke er resident mot den medisinen som e\jeg er satt på. hvorfor har jeg hele tiden uvi. jeg mener selv at jeg er meget nøye med intimhygienen min både etter samleie og toalettbesøk og dusjing. i tillegg drikker jeg noe enormt med drikke for å få best mulig gjennomskylling av blæren. jeg er bekymret siden ingen tiltak ser ut til å fungere! legenmin sier at jeg ikke mer blir behandlet siden jeg for øyeblikket er symptomfri, men at jeg må være kvitt disse bakteriene før jeg går i fødsel. er det grunn til å bekymre meg?

Svar:
Jeg kan gi deg noen gode råd: Kjøp 100% ull underbukse og bruk den dag og natt. Bruk ull på føttene, gode utesko, tøffler innendørs og sørg for at du alltid har varme føtter. Spris 1g(1000mg) C-vit. (gjerne syrenøytral)hver kveld før du går til sengs. Dette surgjør urinen og gir bakteriene dårlig oppvekstvilkår.
Bruk dusj, ikke badekar. Fortsett med mye drikke.
C-vit. er vannløselig. Det kroppen ikke trenger skille den ut. Du kan med andre ord ikke ta for mye.
Jeg tør nesten garantere at du blir bedre.
Akupunkur er også et godt alternativ å bruke.
Hilsen Monica.