Spørsmål:
Eg er nå i uke 30:) Begynner og få ubehag ved siden av ribbeina, føler meg heil dratt. Kan dette bare være, som jeg føler, at huden blir dratt nedover mot magen?

Svar:
Det meste av alle plager og ubehag er normalt i svangerskapet, - til manges frustrasjon. Egentlig er det underlig at vi kvinner ikke har flere "vonter" når vi tenker på den voksende livmoren og alt som forkyves til fordel for den. Alle plager rundt, under og på innsiden av ribbena er normalt. Etterhvert vil de presses utover, noe du vil kjenne godt. Pass på at du finner gode hvile/sitte stillinger(godt bakoverlent, ikke foroverbøyd for å lette på presset)  Det kan være godt å tenke på at dette oppstår bare to til tre ganger i livet.
Lykke til med nye flotte 10 uker!
Hilsen Monica.