Spørsmål:
Kjære Monica! Værså snill og svar på mitt innlegg... Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, for finner ingenting på nettet som ligner min situasjon, og ikke får jeg svar fra legene heller... Jeg ble gravid i mars. Visste det ikke før i mai pga at jeg hadde vanlig mens. Men i mai varte den i hele 2 uker!!! Jeg tok en test, positiv, og ble sendt rett på gu. Der så de ikke tegn til foster, så fikk beskjed om at jeg nok hadde SA. 2 uker etter dette, fikk jeg akutte smerter i underlivet og endetarmen, spesielt påhøyre side i underlivet. Blei lagt inn på sykehuset, og dagen etter kom det ut en geleaktig klump, som nok var fosteret. Men hcg var kun på 2500!!! Smertene i siden vedvarte, samt noen blødninger nå og da. Derfor blei jeg på sykehuset enda lengre,men dem så ikke smertene i siden som noen sammenheng med SA, så etterhvert når smertene roet seg kom jeg hjem. fikk min første mens siden SA nå i slutten av juni. Dagen før og samme dag det startet, fikk jeg akutte smerter i underlivet, spes på høyre side, og det strålte uti høyre lår. Jeg måtte legge meg og ta ibux, så gled det over etterhvert. Tenkte at detblei slik første mens etter aborten, og at jeg nå blei helt bra. Altgikk fint til nå under eggløsning. Da fikk jeg igjen akutte smerter, så vondt så jeg kasta opp... Etter dette, som var forrigje søndag, sliter jeg med underlivet. sprengerlitt helt nederst. Jeg harvondt i endetarmen, og det sprenger i underlivet og endetarmen når jeg går på do... Hva skjer med kroppen min!?! Værså snill og si litt hva du tror. Jeg vil så gjerne bli helt bra igjen, så samboeren min og jeg kan begynne å prøve igjen....:) Ser så frem til det! stor klem fralille meg...

Svar:
Kjære deg! Jeg forstår godt at dette plager deg, i tillegg til å gjøre vondt. Jeg kan dessverre ikke si hva dette er , men kanskje gi deg noen råd. Jeg vil foreslå at du tar kontakt med fastlegen din og ber om en henvisning til gynekolog. Hun/han kan blant annet gjøre vaginal ultralyd som kanskje kan gi noen forklaringer, evt. henvise deg videre.
Det er viktig at du står på og ikke bare slår deg til ro med å se tiden an.
Håper du får god hjelp, og at smertene forsvinner.
Hilsen Monica.