Spørsmål:
Hei Jeg fikk barn nr 4 for 11 dager siden. Det har gått helt fint med renselse og sting etterpå, men de siste dagene har jeg hatt en følelse av at livmoren er på tur ut av skjeden.. Det er som en koagel vil ut og når jeg ser med badspeilet ser det ut som en liten ballong med hud i skjedeåpningen. Er dette farlig? Bør jeg oppsøke hjelp? Eller er det bare et spørsmål om å stramme opp med knipeøvelser? Tusen takk for svar. Hilsen Tanja

Svar:
Gartulerer så flott med fire barn.
Det er ikke farlig det du nå opplever, men ubehagelig vil jeg tro om du ikke får hvilt deg nok i løpet av dagen.
Det du ser er enten fremre eller bakre skjedevegg som kommer frem i skjedepåningen.
Det er ikke lang tid siden du fødte. Jeg vil derfor tro at tid vil være god behandling ved siden av knipe øvelser og daglig hvilepauser hvor du helt flater ut for å avlaste nedtrykket.
Blir det vedvarende eller smertefult kan du ta kontakt for en sjekk.
Hilsen Monica.