Spørsmål:
Hei! Jeg ønsker i utagangspunktet bare at andre skal få vite litt om hvordan magnesium har fungert som min hodepinetablett. (forhåpentlig vis et sunnere og bedre alternativ til Paracet?!) Jeg var på sv. kontroll hos legen og nevnte hodepinen som var konstant. Hun sa; det er mange som har det slik, husk å drikke mye... Det hjalp ikke for å si det slik. En fugl hvisket meg i øret at jeg kunne forsøke magnesium og det gjør susen, to dager med 300mg x 2 (en morgen og en kveld) etterpå var jeg symptomfri. slutter jeg kommer det tilbake!!! Jeg informerte legen om hva jeg gjorde, hun sa det var supert at det hadde så god effekt. Hun kjente ingen studier på området og kunne derfor ikke gi råd om det.. Kipt for de som ser seg nøtt til å ta Paracet under svangerskapet.. Hva tenker du om dette, hørt det før? Vet du hvorfor det virker? Hilsen Synnøve

Svar:
Nei det har jeg ikke, men det høres veldig spennende ut. Magnesium spiller en stor roller for alle de viktigste prosessene i kroppen vår. Små mengder magnesium i kroppen bidrar til å frigjøre energi fra maten og å bygge nye celler og proteiner. Magnesium er også viktig når det gjelder å få musklene i kroppen til å slappe av, blant annet musklene i arterieveggene. Kanskje kan det kan være en av årsakene til at det hjalp mot hodepinen?
Takk for at du delte dette med oss.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.