Spørsmål:
Jeg er i uke 19, Jeg har ingen plager utenom masse kviser og uren hud i ansiktet, i partiet nesen og nedover kinnene (rundt munnen). Bruker vaskekrem og produkter kjøpt på hudpleiesalong. Dette hjelper ikke. Har du noen gode råd? Hormonene tatt helt av eller? hilsen Ann Merethe Johansen

Svar:
Svar: Dessverre skjer det av og til at huden blir slik som du beskriver. Det skyldes hormoner. Det er ikke så mye å gjøre med det, men husk: DRIKK RIKELIG MED VANN. Ikke gå forbi en kran uten å drikke et glass vann. Det finnes ikke noe bedre til å rense porene i huden med. Vask ansiktet et par ganger daglig med en mild ansiktsvask. Bruk ikke fete kremer eller makeup som tetter porene. Unn deg fisk luft daglig og vær nøye med hva du putter i munnen.
Men, det viktigste er likevel: La gleden få så stor plass, la kvisene leve sitt eget liv, og ”glem” dem om du klarer. Lykke til med glade, positive tanker!
Hilsen Monica.