Spørsmål:
Jeg er gravid i uke 14+0, og har siden uke 6 kastet opp daglig - alt fra 1 til flere ganger om dagen. Men burde ikke dette ha gitt seg nå? Det føles nemlig motsatt, som om det bare blir verre, og idag har jeg ikke klart å holde på en eneste munnfull verken mat eller drikke. Er det grunn til bekymring (den lille får jo ikke i seg næring..?), eller kan jeg ta det med ro en stund til..?

Svar:
Det er ikke alle som opplever at kvalmen gir seg til denne tiden. Når du opplever det så ille som du beskriver vil jeg råde deg til å søke en akupunktør med medlemskap i NAFO(det betyr at vedkommende har den lengste utdanningen man kan få i Norge).
Det er svært effektivt!
Det er ikke direkte grunn til bekymring, men om dette fortsetter bør du snakke med jormdor/lege. Av og til blir kvinner innlagt.
Ønsker deg god bedring, og håper du finner en akupunktør der du bor eller i nærheten.
Hilsen Monica