Spørsmål:
Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse i fire uker med smerter i rygg og kvalme. Nå har jeg imidlertid merket at jeg har smerter rundt navlen øverst imageregionen. Er dette normalt?

Svar:
Svar: Hei Jannicke.
Det høres ikke godt ut dette her, og jeg forstår
at du er bekymret. Jeg kan dessverre ikke gi deg et godt svar på spørsmålet ditt
siden jeg ikke har opplysninger om hvor langt du er kommet i svangerskapet, om
det er ditt første osv.
Smerter øverst i mageregionen kan for eksempel være sammentrekninger i
livmoren som er helt normalt å ha. Jeg råder deg i imidlertid til å søke kontakt
med legen din som behandler deg og ta en ordentlig prat med han/henne. Du kan
også snakke med jordmoren du går til kontroll hos og få avkreftet/bekreftet om
dette er normalt i forhold til svangerskapets varighet og din tilstand. Lykke
til videre og god bedring.
Håper du får noen gode råd. Hilsen
Monica