Spørsmål:
Var hos legen for 10 dager siden, hadde litt vondt da, men
ble mye verre etterpå. Han var rimelig hardhent da han tok
symfysemål, lå og klynket til slutt...
Og det blir bare verre, ikke bedre. Vondt å sove, ligge, sitte,stå
alt sammen! Kan han ha gjort noen form for skade??
Hva ville dere ha gjort i min situasjon?? Jeg er ikke blå
lr noe utenpå, men det er så vondt! Ps, er i uke 32

Svar:
Svar: Kjære deg! Slik skal du ikke ha det etter et besøk hos legen, nei slik
skal det ikke være! Selvfølgelig sier du i fra.
Noen er svært hardhendte, og som mann vet han kanskje ikke hvor ømt det
kan være. Jeg tror ikke han kan ha skadet deg direkte, men noen ganger kan ikke
symfysebenet berøres uten at kvinnene skvetter til.
Om smertene ikke gir seg og du plages kan du ta kontakt med han igjen og be
om en ny konsultasjon.
Ta godt vare på deg selv! Si i fra på forhånd om ømme punkt/ øm mage
neste gang. Ligg ikke der og vær beskjeden eller tålmodig. Det er din kropp det
gjelder.
Lykke til med videre egenomsorg!
Hilsen Monica.