Spørsmål:
Hei! Jeg går til fysioterapi pga bekkenløsning. Når jeg var der sist, så ville fysioterapeuten min bruke laser på de to punktene jeg hadde mest vondt. Jeg var skeptisk, men hun forsikret meg om at det ikke var farlig. Hun hadde brukt det på flere gravide. Vet du om det er farlig for babyen?? (Hun brukte laseren på noen punkter nedenfor "smilehullene" på ryggen.)

Svar:
Jeg har ingen erfaring med laserbehandling mot bekkenløsning. Det er bra du er skeptisk til ukjente behandligstilbud. Dette er ikke tiden for å ta sjanser.
Når fysioterapeuten forsikrer deg om at dette ikke er farlig vil jeg tro det er riktig. Du bør imidlertid få vite mer om behandlingen enn at hun/han har brukt det på flere gravide.
Hvilken dokumentasjon foreligger av resultater med laser og bekkenløsning på gravide?
På hvilken måte virker det, os.v.?
Lag gjerne en huskelapp til neste behandlig over spørsmål du vil stille.
Hilsen Monica.