Spørsmål:
Jeg har fått bekkeløsning og er nå i uke 28,snart 29 men får ikke time hos noen fysoterapeuter. Er 2 mnd vente tid. Men jeg har så utrolig mye smerter også har jeg en datter på 19 mnd som er i full fart hele dagen. Er det noen øvelser jeg kunne gjort hjemme, for å ikke bli verre??? Mvh Katrine

Svar:
Fysiologisk bekkenløsning er normalt i svangerskapet. Det kan imidlertid være smertefullt. Du bør derfor ta det opp med jordmor/legen din som kan gi deg info om hva du bør unngå og hva som er viktig for deg nå. Hva med å søke en fysioterpeut utenfor din kommune eller boplass?
Du kan også gå til biblioteket/bokhandel å låne/kjøpe bøker om bekkenløsning.
Hvile i løpet av dagen, unngå det som gjør vondt og ikke misbruke "gode dager" til alt det du ikke har fått gjort er viktig.
Lykke til !
Hilsen Monica.