Spørsmål:
var hos legen for 2 dager siden bt 150/75.legen sa ingenting om at dette var høyt,men jeg reagerer selv. ble ikke innkalt til exstra bt måling heller, hadde spor av proteiner i urinen,men ingen hevelse i koppen.er gravid i 25 uke med tvillinger.er dette høyt?bør jeg få meg en exstra legetime før det er gådd en måned?

Svar:
Jeg vil tro legen din vet hva hun/han gjør. BT vil alltid bli vurdert i forhold til hva det tidligere har ligget på for å se en evt. stigning.
75 på undertrykk er veldig bra.
Overtrykket(150 på deg) kan være situasjonsbetinget som f.eks. at du gruer deg til å målte trykket, er sent ute til kontroll timen, må på wc o.s.v.
Er du fortsatt i tvil kan det være greit å ta en telefon og dele din bekymring.
Det er viktig at du passer godt på deg selv som bærer frem to barn!
Lykke til videre.
Hilsen Monica.