Spørsmål:
hei.. jeg testet positiv med clear blue, om lørdagen (da var jeg 5 uker på vei..)testet idag igjen med billigstrimmel test den ble negativ, prøvde med en clear blue igjen den var positiv...ble veldig forvirret nå..hvorfor blir testene fra cb positive og de fra billigtester strimel negative ?hvilken test skal jeg stole på.. har symtomer på graviditet også ,uteblitt mens, murringer i ryggen,øm nederst i magen,murringer i magen, trøtt ,sulten, uvel,magen føles oppblåst/hard,stikkinger i brystene sånn inni blandt..mm. jeg er 41 år og venter førstebaby...(for jeg må jo være gravid eller?) og lurer på hvortid kan jeg reise til legen første gang for å få svangerskapet bekreftet? jeg er 5+4 nå... vennlig hilsen sol skal bli mamma

Svar:
Gratulerer, -så fantastisk, 41 år!
Når testen viser postivt svar kan du stole på den. Jeg kjenner ikke til billig testene, men vil råde deg til å ta dette opp med produsenten av testen. Det er faktisk viktig at de får en tilbakemelding. Det står alltid adresse og telefon på produktene, evt. googler du.
Du behøver ikke gå til legen for å få svangerskapet bekreftet. Det har du alt gjort selv i form av urinprøve og alle andre klassiske tegn som kroppen din forteller.
Det gjøres ikke ruti messige vag. us av friske gravide. Blodprøver tas, men du ha ikke dårlig tid. Om du ønsker første konroll hos jordmor velger du det selv.
Ønsker deg alt godt og en spennende reise!
Hilsen Monica.