Spørsmål:
Hei, hadde en MA i uke 13. Har vært plaget av urinveisinfektsjon i noen år og det går opp og ned, jeg er mest plaget om vinteren. Kan det være en sammenheng mellom MA og urinveisinfeskjon. Kan en urinveisinfeskjon foresake en MA. Takk MVH Michaela.

Svar:
Det vil jeg på ingen måte tro.
I forhold til UVI har jeg gode råd som hjelper: Kjøp 100% ull underbukse og bruke den hele tiden, gjerne også om natten dersom du føler at en by infeksjoner på gang. Ta 1g C-vit.(gjerne syrenøytral) hver kveld når du  legger deg for å surgjøre urinen som ligger i bæren over natten. Det vil hindre oppvekst av bakterier.
Vær god og varm på føttene hele tiden, bruk ullsokker og gode varme vintersko + tøfler innendørs.
Lykke til!
Hilsen Monica.