Spørsmål:
først aborterte jeg 3 ganger, så lykktes vi på 4. forsøk, men i uke 28 løsnet morkaken og barnet ble tatt i akutt keisersnitt. har diabetes, kan d ha noe og si for at morkaken løsnet?hele svangerskapet slet jeg med hyppige kynnere og nyrebekkenbetennelse, gikk på pencilin hele 28 uker!! Kan det være en grunn?? psykisk er jeg nå klar for mitt andre barn, men tørr og bør jeg?! på forhånd takk

Svar:
Jeg vil anbefale deg til å be jordmor/fastlegen din henvise deg til å fødeavdelingen der du fikk utført keisersnittet. Der kan du få kloke råd og veiledning på hva som er best for deg med din historie og i din situasjon. Jeg vil tro det er god kommuniksjon mellom legen som tar hånd om diabetesen og gynekologen også, slik at det kan gjøres en helhetsvurdering.
Ønsker deg alt godt og håper du lykkes med ditt ønske om det barn til.
Hilsen Monica.