Spørsmål:
Hei. Jeg slutte på minipillen for ca 1 1/2 mnd siden for vi ville prøve å få et barn til, jeg har nettopp fått mensen tilbake så får jeg ny jobb... vikariat 1 år som leder, å da vil vi gjerne utsette det litt...anbefaler du å begynne på¨mini pillen eller p pillen igjen eller skal vi bare være litt forsiktige?? Kunne tenke meg å gått ut i permisjon etter dette året...

Svar:
Prevensjonsvalg vil alltid være avhengig av hvor stor sikkerhet man ønsker seg.
Er det greit for dere om du blir gravid selv om du har fått ny jobb eller MÅ det IKKE skje!
Det er også forskjell på å ikke gå aktivt inn for å bli gravid, men at det likevel er greit om det skjer, - og å ikke ville ha barn nå.
Det er selvfølgelig deilig å være hormon fri en periode om det er en mulighet, når nytt svangerskap planlegges.
Lykke til!
Hilsen Monica.