Spørsmål:
Hei! jeg bare lurer på hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake etter en utskrapning? har det noen betydning for hvor lenge svangerskapet har vart og hvor lang tid det tar før den er tilbake? hadde en ma for 9 uker siden og har enda ikke fått den. har hatt en god del småblødninger som har vart en dag eller tre, men ikke en vanlig mens blødning. er dette egentlig normalt og hvor lenge ska jeg gå uten mens før jeg eventuelt kontakter lege? kan vel nevne at vi begge er i 30 årene og derfor ikke vil kaste bort dyrebar tid viss det er noe som kan gjøres. på forhånd takk

Svar:
Jeg vil tro at den er rett rundt hjørnet, - men husk at den ikke vil dukke opp hvis du blir gravid igjen.
Jeg er litt usikker på om lengden av svangerskap vil påvike dette, kanskje mer individulelt fra kvinne til kvinne.
Legen kan ikke gjøre annet enn evt.gi deg tabletter (som du kanskje ikke ønsker å ta i forhold til evt. nytt svangerskap)
Drøyer dette kan akupunktur være et godt og ufarlig alternativ.
Klarer du å gi deg selv og kroppen din litt tid er det et godt utgangspunkt for et nytt svangerskap.
Lykke til!
Hilsen Monica.