Spørsmål:
en mor på 39 år, som har to barn fra før, men er forsatt lyst på en til. har ikke brukt noe form for prevensjon i over tre til fire år nå, derfo er jeg engstlig. kan det være noe galt?.

Svar:
Nei det vil jeg ikke tro om du ikke har vært syk(kjønnsykdom), skiftet partner eller noe annet har skjedd som du vil sette i denne forbindelse.
Det kan være din biologiske klokke.
Fertiliteten er synkende i din alder. Men, det burde da være mange sjanser enda.
Sjekker du når du har eggløsning?
Det kan du finne ut av ved å undersøke ditt eget slim, måle temp eller bruke en eggløsningstest.
Du kan også ta en prat med fastelgen, evt. en sjekk hos gynekolog
og diskuterer videre fremdrift. Ikke la tiden gå fra deg/dere!
Lykke til! Det er helig med mange barn, og mulighetene må brukes mens de er der.
Hilsen Monica.