Spørsmål:
Hei Monica! Jeg og min mann har prvd og bli gravide en stund nå. Hvor kan vi henvende oss for og få hjelp?Og hva kan vi gjøre selv hjemme i henhold til spm:)Noen gode tips. Koster det noe og bli kunstig befruktet...Takker ellers for en kjempe nettside for alle som har samme interesser som meg-barn og svangerskap:) mvh Anne

Svar:
Svar: Det vanlige er nok å ta kontakt med fast legen for så å bli henvist derfra til spesialist tjenesten. For noen par vil alternative behandlingsformer (akupunktur, homeopati, forsoneperapt) være det som prøves første, evt. i kombinasjon med det tradisjonelle. Med tanke på tips/ råd vil jeg be deg/dere gå gjennom babyveden nettsider. Der stå det meste.
IVF(kunstig befruktning) er gratis, men ikke et ubegrenset antall forsøk. (Tror hvert par tilbys to forsøk om det ikke lykkes på det første) På private klinikker derimot bestemmer dere selv hvor mange forsøk dere ønsker, men må da også betale for tjenestene.
Lykke til! Hilsen Monica.