Spørsmål:
hvor sikker er angrepille? og skal man ikke ta den ene tabletten fortast mulig og den andre ca 12 timer etter den første tabletten? også lurer jeg på hva er sjansen for å få en rød håret unge,når han er rød håret mens jeg er brun/svart? han krøller og jeg har helt stritt. og han lider av en hudsykdom kan det være arvelig?. håpe du kan svare meg ;)

Svar:
Ca. 2% vil bli gravide selv om de har brukt hormonell nødpervensjon(angrepille). Det er helt riktig som du skriver. Den første pilen så rakst som mulig etter ubeskyttet sex, og den neste innen 12 timer. Om man blir kvalm og kaster opp pillene innen to timer etter at de ble inntatt må man ta nye piler.
Jeg vet dessverre ikke om en spesiell hårfarge er mer dominant i forhold til en annen.
Alle hudlidelse er ikke arvelige, men mye i livet vår handler nok om vår genetiske arv.
Hilsen Monica.