Spørsmål:
hei monica! jeg var gravid, 11 uker på vei, men mistet for en mnd siden. nå vil min mann og jeg prøve igjen. men hver gang vi har sex, så blør jeg litt etterpå. er dette farlig? er det noe jeg bør sjekke, er det veldig unormalt? kan det være at det skjedde noe galt da jeg hadde utskrapning etter SA?

Svar:
Så leit å miste etter 11 uker.Kroppen gir oss heldigvis mange sjanser.
Jeg vil tro at det meste sansynlig er en blødning etter aborten som ikke helt har gitt seg. Orgasme er sammentrekninger i livmoren som kanskje kvitterer litt blod om ikke slinminnenn er helt grodd.
Om dette vedvarer kan du ta kontakt med jordmor/fastlegen for en sjekk,evt. en cytologisk prøve(kreft prøve) fra livmorhalsen om ikke det er utførti forbindelse med første svangerskap.
Lykke til igjen når du fysisk og psykisk er klar!
Hilsen Monica.