Spørsmål:
Heisann! jeg og min samboer har nå bestemt oss for at vi vil ha barn. jeg sluttet på p-pillene midt i et brett, vil det da påvirke noe på min syklus? første dag av siste mens var 7sep. begynte å teste eggløsningstest på tiende dag i syklusen, negativt.

Svar:
Når du spiste p-piller hadde du ikke eggløsning. Kroppen ble lurt til å tro at den var som i en "gravid tilstand". Nå skal kroppens hormoner selv finne ut av hvordan alt skal balanseres og fungere til rikitg tid. Vanligvis går dette helt av seg selv, men jeg vil nok tro at den kan trenge litt tid.
Ønsker dere å gå i gang med eggløsningstest, kan det kanskje være en ide å vente til etter en normal mensblødning har funnet sted.
Hva med å la naturen gå sin gang, helt uten å vite eller kontrollere, en mnd. eller tre?
Ønsker dere lykke til!
Hilsen Monica.