Spørsmål:
Hei jeg hadde en SA 28 feb. var nesten 11 uker på vei. Etter utskrapningen så har jeg prøvd å bli gravid igjen men har ikke lykkes enda er redd det har skjedd noe ini der etter dette siden jeg også fikk en infeksjon der rett etter utsk. har vært på UL etterpå men og hu sa det så bra ut. mensen kommer å gå når det passer seg, før var jeg som en klokke på akkorat dette. Hva kan jeg gjøre for å bli gravid fort, vil så gjerne ha en spire i magen igjen. håper på kjappt svar. Takk

Svar:
Trist å høre om aborten. Ekstra vondt når du kom så langt også.
Mange kvinner i din situasjon ønsker seg nytt svnagerksap umiddelbart. Når det ikke blir slik er det kan det også en grunn for det. Kanskje er ikke kroppen din klar enda?
Av og til vet kroppen best.
Det kan være en stor psykisk belasting med et nytt svangerskap rett etter at han opplevet å miste det branet man gledet seg slik over å skulle få, fantasterte om og la planer for. Går det imidlertid litt tid og man får det hele litt på avstand, kan også redselen og de vonde erfaringene få mulighter til å slippe litt tak i deg og gi ny den nye glede større plass.
Jeg vil råde deg til å stole på kroppen. Det skjer når du er klar både fysisk og psyksik. Benytt tiden til å leve sundt, mosjonere, komme deg ut i sollyset og kjenne på våren som er i anmars.
Ønsker deg alt godt!
Hilsen Monica.