Spørsmål:
Hei ! Eg har nettopp hatt 4. spontanaborten. Frå før har vi ei jente på 6 år og ein gut på 2 år. Då eg var 6 veker på veg med eldstejenta fekk mann min testikkelkreft (des -97). Han vart operert og fekk strålebehandling etterpå. Han er frisk, etter behandlinga, og har ikkje hatt tilbakefall Mellom desse to borna har eg hatt 3 spontanabortar, har vore til full utredning og alt er i orden med meg. Egentleg hadde vi bestemt oss for at vi var heldige som hadde fått to friske barn med dei oddsa vi hadde mot oss, men så bestemte vi oss for å prøve å få ein til. Det endte med spontanabort nr 4 no i jula. Spørsmålet mitt er : Er det dumt av oss å prøve å få fleire born ? Kvifor er det nokon som må igjennom så mange spontanabortar ? Vi er overbevist om at det er strålebehandlinga som gjer det, er det det ? Eg er 33 år og mann min er 36.

Svar:
Svar: Det er veldig trist å høre om alle abortene. Det tar på kreftene både psykisk og fysisk ved siden av den store skuffelsen hver gang. Livet er dessverre ikke rettferdig. I forhold til svangerskap og fødsel kan kvinner oppleve å bruke år av sitt liv med nesten sammenhengende graviditeter for å få barn. Noen gir opp underveis og synes prisen er for høy å betale. Dere er heldige som har to flotte barn, til og med et av hvert kjønn. Men jeg forstår godt at dere gjerne vil ha et til.
Jeg vil råde dere til å ta kontakt med fastlegen og få han/hun til å henvise dere videre. Kanskje kan det bare ved hjelp av å undersøke sædcellene finne frem til friske sædceller som evt. kan settes tilbake (insemineres) eller evt. få hjelp til IVF behandling. Mannen din kan også ta kontakt med avdelingen der han fikk strålebehandlingen for å få informasjon om evt. ringvirkninger av strålebehandlingen.
Lykke til! Stå på, gi ikke opp håpet og bruk mulighetene dere har.
Hilsen Monica.