Spørsmål:
Hei, jeg ønsker å bli gravid. Det er ingenting som tyder på at jeg ikke kan bli gravid. Jeg har aldri prøvd å bli gravid før. Men er det allikevel greit å ta noe vitaminer eller andre tilskudd for å øke sjansen for å bli gravid?

Svar:
Kun det beste er godt nok som utgangspunkt for et svangerskap!
Du er med andre ord inne på noe viktig:
Er man frisk og sund, godt mosjonert, fri for nikotin og giftstoffer (piller), spiser næringsrik og variert mat, sørger for fet fisk flere ganger i uken, tar tran, evt. vitamin og mineraltilskudd og stresser ned har du et flott utgangspunkt.
Det er viktig å huske på at dette også gjelder for menn!
Folat tilskudd skal tas 1 mnd. før du blir gravid. Løp og kjøp!
Lykke til med spennende tider!
Hilsen Monica.