Spørsmål:
Hei. For 8år siden fikk jeg beskjed, under en GU, at jeg har en skev livmortupp. Den var altså litt vanskelig å finne. Jeg lurer på hvor mye dette har å si i forhold til hvor lang tid det tar før man kan bli gravid?

Svar:
Jeg kan ikke på noen måte tro at det kan påvirke din sjanse for å blir gravid. Det er ikke uvanlig at mormunnsåpningen kan være "vanskelig" å finne når man gjør en gu. Det vil si at den ikke ligger midt i sentrum. Man må søke med spekulumet innenfor et svært lite område, til siden, bakover eller fremover.
Sædcellen er flinke svømmere og finner nok den riktige veien.
Håper du ble litt klokere. Se gjene i en bok eller på nettet så vil du kansksje lettere se det hele for deg.
Hilsen Monica.