Spørsmål:
Hei vi skal ha forsøk nr 3 over nyåret, vi vil så gjerne lykkes. dårlig sædkvalitet, har du noen nyttige tips å komme med? eller noen forholdsregler vi bør ta? Vi har vært samboere i 12 år, ikke brukt prevansjon di siste 5 årene. Har du kjennskap t naturterapi i forkant av prøverørsforsøk?

Svar:
Jeg har ikke annet å si enn spis og lev sundt. Ikke røyk og alkohol Daglig mojon, unngå stress og spis sund mat laget på friske råstoffer er det beste du kan gjøre nå frem til neste forsøk.
I forhoold til alternativ behandling er det akkurat dokumentert i (Cochrane Library) at akupunkturbehandling gitt samme dag som man setter inn befruktet egg kan øke sjansen for levende fødte barn.
I tilfelle du vil oppsøke en akupunktør vil jeg anbefale deg å finne en som er medlem i NAFO.
Håper dere lykkes denne gangen.
Hilsen Monica.