Spørsmål:
Heisann! Dette er en veldig flott nettside hvor man får utrolig bra informsjon! Men jeg har et spørsmål jeg har lurt på lenge men får ingen svar ifra noen! Jeg har gått på p-sprøyten i et halvt år, sluttet for to måneder siden. Har enda ikke fått mens! Prøver å bli gravid,og lurer på hvor lang tid det kan gå? Gikk jo relativt lite på sprøyten!

Svar:
Takk for din hyggelige tilbakemelding!
Det er dessverre ingen som kan gi deg et korrekt på svar på når din mens dukker opp igjen, men siden du bare brukte p-sprøyten i et halvt år kan jeg ikke tenke meg at det vil gå så lang tid.
Dette er imidlertid en av "bivirkningene" om man kan kalle det det. Alle kvinner som velger denne type prevensjon skal informeres om en mulighet for forsinket fertilitet.
To måneder er nok lang tid når man venter,men den som venter på noe godt..............
Lykke til!
Hilsen Monica.