Spørsmål:
Hei! Min mann og jeg har nå endelig bestemt at vi skal prøve å få barn! Særlig jeg, har etter vi bestemte oss, fått en spenning, nervøsitet og et snev av stress i kroppen min. Det er jo en "god" spenning, jeg gleder meg jo veldig! Men! Vil dette ha noe innvirkning på min fruktbarhet?

Svar:
Det vil jeg ikke tro siden du beskriver den som "god" og knyttet til glede. Det forteller oss hvor levende kvinnekroppen er.
Det heler er jo bare helt fantastisk! Man planlegger å få barn.
Det ville vært underlig om du ikke hadde merket noen forskjell og vært helt som før når dette store kan skje. Forventningene knyttet til om og når det skjer kan oppleves som et snev av stress som du sier, men det vil jeg kalle positivt stress.
Ønsker dere alt godt . Nyt tiden, og vær tålmodig. Håper du har startet med Folat.
Hilsen Monica.