Spørsmål:
Vi hadde sex to kvelder på rad før min eggløsning, han var veldig opphisset men det "gikk" ikke for han. Vi prøver å bli gravid, kan det være noen sjanse for at det ble selv om han ikke kom? reiste bort den dagen jeg fikk el no, så sjansen i denne perioden er vel over. HÅPER PÅ SVAR, så lenge å vente til neste pp.

Svar:
Det må sædceller til for å oppnå befruktning. De er imidlertid levedyktige i opptil 5 døgn, og kan vente på egget!
Det er ikke vanskelig å forstå at det psykiske presset kan bli så stort for mannen at han binder seg og hindres i å oppnå utløsning.
Jeg har hørt par fortelle at sexlivet ble mer forstyrret enn de ønsket av å skulle ha sex til bestemte tider, og hele tiden måte prestere. Kanskje noe å være oppmerksom på og ha respekt for.
Håper dere klarer å snakke godt sammen om dette litt ømtålige emnet.
Hilsen Monica.