Spørsmål:
Hei! Jeg og mannen min har prøvd å bli gravid i ett år nå, men ingenting skjer. Den siste måneden har jeg prøvd eggløsningstester, men det virker som om at jeg ikke har eggløsning. Jeg brukte pencillin for 3- 4 uker siden, kan dette ha noe sammenheng med at jeg ikke får eggløsning?

Svar:
Mange kvinner opplever å ikke ha eggløsning hver mnd. Det er ikke unormalt.
Jeg vil tro at det kan være like stor sjanse for at det var sykdommen din(grunnen til at du fikk Penicillin) som  Penicillinen, men dette kan man ikke vite med sikkerhet.
Du skriver ikke hvor gamle dere er. Ta dette i betraktning i tilfelle dere ikke har vært i kontakt med lege enda. Den biologiske klokken tikker og går.
Har dere prøvet ut alternative behandlingsformer? I tilfelle ikke, vil jeg råde dere til å ta det opp til vurdering.
Lykke til!
Hilsen Monica.