Spørsmål:
Hei Monica :-)
Vil først å fremst si at denne siden var midt i blinken.
Har så utrolig mange ting jeg lurer på, og har tatt å lest og kost meg.
Jeg er ei jente/dame på 29 år som har samboer, og vi har det veldig fint sammen. Har veldig lyst på unger, og har sluttet med P-pilla (det er 7 mnd'er siden nå), og har begynt med folsyre, etter anbefaling av legen.
Men har ikke blitt gravid.
Er vel kanskje av den litt utålmodige sorten da, men det er så skuffende hver gang jeg får mens, og det ikke har skjedd noe.
Hva kan jeg gjøre med det??
Mvh Kristin :-)
Ps. God sommer

Svar:
Svar: Hei Kristin! Jeg forstår at det er skuffende når mensen kommer gang etter gang, men 7 mnd. er nok ikke lang tid i denne sammenheng. Men så spennende det må være!
Klarer du å endre tankene dine til det positive til å gjøre deg klar og å ta i mot, vil det kanskje bli lettere for deg/dere i denne ventetiden. Personlig tror jeg vi kan påvirke oss selv mye mer enn vi tror. Kanskje benytter vi moderne mennesker oss lite av kraften i tanker, følelser, holdninger til o.s.v. Fyll deg opp med gode sanseinntrykk (det er ikke vanskelig i denne årstiden som er så vakker), vær mye utendørs og kjenn hva det kan gi deg av påfyll, gjør ting som gjør deg godt, unngå negativt stress o.s.v.
Jeg håper ikke det høres krampaktig ut. Det er ikke ment som om du fullstendig skal legge om livet, men det så mange gode måter å bruke tiden på. Lykke til med ditt store, viktige prosjekt.
Hilsen Monica.