Spørsmål:
Jeg har gått å grublet så lenge nå. Ønsker ikke graviditet. I November skjedde det ett uhell. Rett før utløsning fannt vi ut at kondomen hadde gått av. Jeg ble livredd.Så tok angrepille en time etter "uhellet" Nå har det gått to månder siden dette. Har hatt regelmessig mensen hver måned. Jeg er litt hypokonder,men har litt mensensmerter avogtil. Bør jeg ta graviditetstest? helst ikke! er så ung, å vil IKKE være gravid. Men synes du det høres ut som jeg kan være gravid? takk på forhond :)

Svar:
Så flott at du tar ansvar. Jo tidligere man tar angrepillen, jo sikrere er den. Jeg kan ikke tro at du er gravid med regelmessig mens. Det er helt unntaksvis at kvinner menstrurerer mens de er gravide.
Om du likevel ikke får roet deg på annen måte enn ved å sjekke med en gravi test, bør du kanskje gjøre det.
Jeg er helt enig. Du er så ung og MÅ ikke bli gravid.
Hva med å skaffe å p-piller? Det er veldig sikker prevensjon om pillene tas daglig. Om man ikke har fast partner anbefales også kondom som smittebeskyttelse.
Lykke til videre med kvinnelivet! Det venter mange "farer" og mange valg, og veldig mye morsomt og spennende!
Hilsen Monica.