Spørsmål:
Hei Jeg er en gjente på 29 år. Har vært gift i over 6 år. For 2 år siden for første gang ble jeg gravid og hadde spontan abort,,:( siden har vi prøvd å bli gravid uten å lykke.. Jeg slitter veldig mye psykisk at mange ganger har jeg hatt tanker om å ta livet av meg. Gynokolegen min foreslår inseminasjonsbehandling. Jeg og mannen min(32år) har snakket om det, men har ikke bestemt oss ennå. Vi er veldig usikre. Ingen av oss har noe sykdom eller noe mangel. Har tatt alle tester og prøver , alt er helt normal med oss. Bare har ikke svar,hvorfor får vi ikke det til:(????Vi hadde ønsket å få det til naturlig men vi lykkes ikke. Hva skal vi gjøre?????

Svar:
Det er trist å høre at du har det så vanskelig. Jeg vil foreslå for deg at du søker hjelp for din psykiske helse. Det er ikke slik du skal ha det.
Dessverre er dere ikke alene om å oppleve at alt er normalt, men likevel klaffer det ikke.
Jeg kan ikke lese av ditt spørsmål om dere har forsøkt IVF. Jeg vil tro at vil være veien å gå før man evt. forsøker inseminasjon, i alle fall om det er med donorsæd.
Inseminasjon med din partners sæd er en helt annen problemstilling. Det kan være et veldig godt alternativ, en god måte å lykkes på og er vel nærmest som naturlig å regne?
Akupunkturbeh. kan også være noe å tenke på. Både i forkant og under en evt. behandlingsform.
Ønsker dere lykke til!
Hilsen Monica.