Spørsmål:
Hei! jeg har et spørsmål. Jeg har gått ca. 1 uke etter at jeg skulle fått mensen. Jeg vil ikke ha unge, jeg er bare 17 år. Hva gjør jeg? abort? hvem kontaker jeg?

Svar:
Svar: Jeg vil råde deg til å kjøpe en "gravi-test". Den kan kjøpes i vanlig butikk som har medisinutsalg eller på et apotek. Du kan også ta kontakt med helsesøster, jordmor eller fastlegen din. De kan evt. hjelpe deg med urin prøven (graviditetstesten) og samtidig tilby en prat rundt situasjonen.
Nå betyr det ikke automatisk at du er gravid selv om du har gått en uke over mens, - men det er veldig bra å få utelukket/ evt. bekreftet mistanken.
Håper det går bra med deg. Hilsen Monica.