Spørsmål:
Hei Monica! Så flott at du svarer på spørsmål her inne. :) Jeg er en ung dame som bruker 50 mg/dg SeloZok pga tachycardi. Om disse seponeres blir jeg utmattet etter kort tid pga. tachycardien kommer opp mot 180 slag/min.. Kardiologen har sagt at jeg må seponere SeloZok ved evt. graviditet, som igjen resulterer i at jeg blir sliten++ Legen sier da at jeg må evt. må bli sykemeldt og ta hensyn til formen min.Jeg er villig til å gjøre det for å oppleve å bli mamma. Spørsmålet er da... siden jeg blir utslitt av lett/moderat aktivitet, hvordan vil en fødsel være for meg? Har du erfaring ift. dette? Legen nevnte keisersnitt, men er det lett å få innvilget det i en slik situasjon som jeg er i? Er supertakknemlig for svar. :)

Svar:
Det forstår jeg så godt at du vil. Det er bare helt fantastisk å oppleve!
Du vil uten tvil få innvilget et keisersnitt. En fødsel er en normal fysiologisk prosess, men er også en fysisk påkjenning som krever utholdenhet.
Jeg har dessverre ingen erfaring med akkurat denne problemstillilngen.
Som akupunktør vet jeg at akupunktur kan forsøkes ved rytmeforstyrrelser. Det genialet er at nålene kan ha effekt på selv forstyrrelsen, men vel så viktig på den evt.underliggende ubalansen som forårsaker symptomene.
Om du øsker å forsøke dette bør du finne en akupunktør med medlemsskp i NAFO( se gulde sider).
Ønsker deg alt godt!
Hilsen Monica.