Spørsmål:
hei hei, først vil jeg bare si at dette er en kjempeside! det jeg lurer på er, kan jeg være gravid selv om jeg bare får negative tester? Jeg hadde en spontanabort i nov. i fjor var da 8 uker på vei.. da fikk jeg ikke positiv test før jeg var nærmere 7 uker på vei.. blødde i 5 uker da jeg mistet, så gikk det 4 1/2 uke så fikk jeg mensen som normalt. Og nå har det altså gått 7 uker siden jeg fikk mensen sist.. har tatt mange tester men alle er negative ! har symptomer som litt ømm i brystene, sure oppstøt.. og en litt rar følelse i magen , hadde akkuartt de samme symptomene sist gang. Så var jeg hos legen sist uke for å ta en blodprøve, forklarte situasjonen.. fikk svar dagen etterpå. Hcg var under 1 sa de, noe som betydde at jeg ikke var gravid!? men jeg får det ikke til å stemme helt.. har ALDRI hatt uregelmessig mens, så hvorfor kommer den ikke nå? er jeg gravid? har hørt om mange som må vente lenge før de får positiv test.. men at det ikke viste noe på blodprøven heller? er det mulig? håper på svar!! er så lei av å gå rundt å ikke vite noe..

Svar:
Tusen takk for din hyggelige tilbakemelding!
Etter et langt vil vil jeg si at det meste er mulig. Kroppen er svært levende og gir oss stadig overraskelser.
Om du er gravid nå vil bare tiden vise, men med negative tester ville jeg personlig gått ut fra at jeg ikke var det.
At mensen ikke kommer kan har sin forklaring i den "stress situasjonen " dette  representerer for deg. Du må nødvendigvis ikke føle seg stresset, men bare det å "ikke vite" og "gjerne ville/ønske" kan være nok til at den ikke kommer.
Klarer du å roe deg ned, senke skuldrene, trekke pusten dypt, mosjonere, sørge for nok søvn, spise regelmessig næringsrik frisk mat laget på gode råstoffer,komme deg ut i dagslys og få hjelp av vårsolen, vil nok mensen dukke opp igjen.
Akupunktur kan også være et godt alternativ ved uregelmessing mens, ufrivilling barnløshet, eller bare som et godt utgangspunkt for et planlagt svangerskap.
Lykke til!
Hilsen Monica.