Spørsmål:
har spørsmål for nå begynner jeg og bli bekymret. Jeg startet med nuaring for 4år siden og sluttet med den for 11mnd siden. Jeg fikk mens som varte i en uke rett etter uttak. så kom det litt blødninger hver dag i 14dager, men så forsvant mensen sporløst i 8mnd før jeg fikk den igjen og da varte den en hel måned i strekk. det er nå en mnd siden den forsvant igjen.burde hatt antydningen til menstruasjon igjen nå, men det har jeg ikke. Jeg og min forlovede prøver å bli gravid og dette begynner å bli slitsomt. Vet dere om dette er en normal prosess etter å ha brukt nuvaring??? Håper veldig på hurtig svar

Svar:
Det er ukjent for meg, men jeg har heller ikke efaring med kvinner som har brukt ringen over flere år. Du kan evt. kontakte produsenten direkte. De er ofte svært glad for tilbakemedlinger om produktene sine.
Om du har gått fra annen hormonell prevensjon til Nuva ring, og ikke har hatt "hormonfri" mens syklus på svært mange år, hender det at kvinner faktisk glemmer hvordan mensen var før prevensjonstart. Kan det være tilfelle her?  Uregelmessig mens er ikke uvanlig.
Siden du/dere nå er klare for barn kan det være en god idè å ta kontakt med fastlegen evt. en gynekolog for en konsultasjon der problemstillingen kan tas opp.
Lykke til!
Hilsen Monica.