Spørsmål:
Hei! Sluttet med p piller for over et år siden, har siden hatt uregelmessig syklus, eksempelvis de fire siste; 30, 35, 39, 37. Hvordan skal jeg da vite ca når eggløsningen finner sted? :) Ser du har svart et annet sted at du driver med akupunktur. Tar du imot pasienter? :) Jeg fikk i fjor akupunktur x 5 for manglende/sjelden eggløsning/menstruasjon(opp til 90 dager sykluslengde), og ble gravid i første syklus etter avsluttet behandling. Den endte dessverre i spontanabort. Kunne det vært lurt å forsøke med akupunktur igjen? Kan du si noe om hvorfor det virket? Tusen takk skal du ha om du tar deg tid til å svare meg. :)

Svar:
Den beste måten vil nok være at du lærer deg å sjekke ditt eget (utflod/slim). Det blir seigt og gjennomsiktig/klart når du har eggløsning. Du kan også bruke en eggløsningstest eller en monitor som brukes for ikke å blir gravid.(Her kommer det røde dager som viser når man må bruke anne type prevensjon for å unngå svangerskap).
Ja, jeg er også akupunktør og til kan tilby akupunkturbehandling.
Det kan være en god og ufarlig behandlingsform.
Akupunktur har sin styrke i å opprette balanse der ubalanse har oppstått, (noe som mange av oss har etter noen levde år.) Det vriker også stimulerende på vårt hormonelle system.
Lykke til!
Hilsen Monica.