Spørsmål:
Hei Monica. Hjelp meg!! Er det noe galt med meg?? Juni 2006 hadde jeg en sa uke 7... Aug 2007 en ny sa i uke 5 eller 6.. Fikk ei velskapt jente okt 2008:) Ble gravid i mai i år ,men hadde en ma, i juli uke 6eller7:( Trengte ikke utskrapning. Fikk ei stikkpille,så alt kom ut av seg selv. Er veldig bekymret. Tenker mye på dette. Har en menstrasjon som er veldig uregelmessig.. Syntes jeg bør utredes eller bare prøve igjen? Har jo fått 1 barn, men Tanken på at det kan skje igjen gjør meg livredd. Går utrolig inn på meg:(:( venter på svar fra deg... Hilsen trist.

Svar:
Så godt at du har en flott jente og vet at du kan lykkes!
Skjønner likevel at dette er vanskelig og gjør deg trist.
Siden du spør meg om hva jeg synes tror jeg nok jeg vil råde deg til en utredning. Det er nesten alltid slik at det å vite er bedre enn å være usikker og å lage seg fantasier og unødige bekymringer.
Det kan imidlertid også skje at svaret etter en utredning blir "ukjent årsak", men da vet du med deg selv at ingenting "galt " er funnet, og mulighetene er store for å lykkes igjen.
Det er kjempeflott at du fortatt er ung!
Klarer du å flytte fokus til alle mulighetene du har håper jeg du kan komme deg litt ovenpå og styke troen på deg og et nytt svangerskap.
Ønsker deg alt godt og håper du får den flokken du ønsker deg.
Hilsen Monica.