Spørsmål:
hei eg har termin 6mai så eg er 32uker på vei. i natt har eg hatt så enormt vondt i magen og mensenssmerter... mensensmertene har eg ennå, å vondt i lårå, halsbrann... har du någen råd? kan det tyda på fortidlig fødsel? hilsen ei urolig jenta.

Svar:
Det er svært vanskelig for meg å vurdere hva dette er uten å undersøke deg og stile deg mange spørsmål. Men- dersom kvinner er usiker på hva som skjer er mitt råd: TA KONTAKT! Særlig når det er hele 8 uker til terminen.
Kynnere kan være vonde, noe som av og til kan gjøre det vanskelig å skille mellom kynnere og premature rier. Sammentrekninger som kjennes ned i lårene skal man etter min mening alltid være obs. overfor. Håper det hele går over og gir deg og barnet noen uker til.
Hilsen Monica.