Spørsmål:
Hei Jeg har et spørsmål! Ved min forrige fødsel så gikk vannet allerede hjemme, jeg blei brakt til sykehuset, og lagt inn. Klokka var da 10 på kvelden. Plutselig kom det en jordmor inn og gav meg en liten rund knallblå pille. Da sa hun. "Ta denne du, for det skjer ikke noe i natt alikevel". Og det var jo helt feil, for fødselen satt jo i gang samme natta. Jeg var kjempesøvnig, og var borte i lange perioder av fødselen. ER DETTE VANLIG????AT MAN FÅR SOVEPILLER NÅR VANNET HAR GÅTT?? Hilsen ung mor som venter barn nr 2, og er redd for at noe slikt skjer igjen.

Svar:
Svar: Nei dette er ikke vanlig og trist at det ble slik for deg første gangen.
Noe av det beste med å være annengangs fødende er at man vet så mye mer, har erfaring og har gjort seg tanker om hva man vil og ikke vil. Husk at det er DU som bestemmer. Ingen kan gi deg noe som helst uten at du selv vil ha det. Alle valg bør gjøres på informert grunnlag. Det vil si at du har fått god nok informasjon til å kunne velge.
Lykke til med neste fødsel. Sørg for å si ifra om hvordan du vil ha det!
Hilsen Monica.