Spørsmål:
hei, jeg er gravid for første gang og jeg lurer på om det er mulig at min samboer får sove sammen med meg på sykehuset etter at barnet er født? og hva det eventuelt koster.. orker ikke tanken på å være på sykehuset alene, kan ikke fordra sykehus. lurer også på når det er vanlig at det kommer råmelk fra brystene, jeg er i uke 25 og har lekket i begge brystene, er dette vanlig)

Svar:
Det er ulik praksis på de forskjellige fødeavdelinger/sykehus. Du bør derfor kontakte det stedet du skal føde og spørre, evt. sjekke på nettet. De fleste har presenteret sine tilbud. Du kan også spørre når du går til kontroll om hvilke tilbud ditt fødested har.
Noen fødeavdliger har spesielle foreldre rom, mens andre setter inne en ekstra seng på kvinnens rom.
Om det ikke lar seg gjøre å ha partner med, kan en mulighet være å velge tidlig hjemreise.
Ja, det er helt vanlig at det lekker" små" dråper fra brystene i svangerskapet.
Håper dere får en fin barsletid sammen.
Hilsen Monica.