Spørsmål:
Har tenkt endel på hjemmefødsel, og snakket med jordmor om dette. Hun kunne ikke riktig hjelpe...
Tilhører sykehuset innlandet, og jordmortjeneseten har vært nesten nedlagt en god stund.
Hva er alternativene?
Synes d er vanskelig og få noen gode svar.
Har jeg rett til og føde hjemme, med jordmor dersom jeg ønsker dette?

Svar:
Svar: Du har dessverre ikke rett til å føde hjemme, men har gode muligheter til å få det til om du kommer i kontakt med hjemmefødsel-jordmødre som kan hjelpe deg. Mitt beste råd er at du kontakter fødeavdelingen/e der du bor og ber om navn og adresser til jordmødre som påtar seg hjemmefødsel.
Du kan også henvende deg til den Norske Jordmorforeningen for å be om opplysninger, e-post : dnj@jordmorforeningen.no
hjemmesider: www.jormorforeningen.no
Organisasjonen Fødsel i fokus kan også gi deg informasjon: e-post: fifland@online.no hjemmesider: www.fodsel-i-fokus.org
Lykke til med spennende tanker! Hilsen Monica.