Spørsmål:
nå er jeg fortvilet... begynner å bli syk med forkjølelse.. da kan jeg vel se laaangt etter fødsel?? er 40 uker denne uka.. hva kan jeg gjøre? hva om jeg utvikler bronkitt og går 2 uker over tiden og fortsatt er syk? er skikkelig lei meg nå.. hadde et håp om fødsel denne uka... snufs... stemmer det at fødsel ikke skjer før jeg er frisk igjen??

Svar:
Ikke fortvil, du har nok av tid til på bli frisk på................ ?!
Ja, ut fra min erfaring stemmer det. Det er helt sjelden at kvinner går i fødsel om de virkelig er syke, for eksempel sterkt influensa.
Stell pent med deg selv, hvil mye, SOV, hold deg varm, rikelig med varmt drikke. Kan kjøpe en god sitron/ingefær drikk på helsekost, eller lage ingefær the selv av fersk ingefær. Det hjelper godt.
Stress ned. Fødselen kommer når kroppen er klar for det, og kan ikke planlegges.
Ønsker deg god bedring og en flott fødsel!
Hilsen Monica.