Spørsmål:
hei Er både lei og spent nå for det er 3 dager til UL-termin. I går gikk jeg en laaaaang tur og når jeg kom hjem hadde jeg veldig svake mensensmurringer i rygg og litt i mage. Det føltes som jeg hadde kramper nedentil og det prikket veldig i magen.Og jeg hadde faktisk en kynner. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange kynnere jeg har hatt gjennom hele svangerskapet. I dag på morgenen voknet jeg opp til at jeg var helt fuktig nedentil og jeg oppdaget at det var masse slim i trusa som lignet egentlig på sæd. Er det muligens slimproppen? det kom også mer når jeg satt på do. Nå har jeg samme følelse i underlivet og samme mensensmurringer...Hun har også roet seg veldig ned inni magen (hun er VELDIG livlig til vanlig). Er dette noen fødselstegn el er det bare meg som er VELDIG utolmodig? Er det farlig å ha sex etter at slimproppen har gått? Og når jeg er så nærme termin, tror du det er noen mulighet for at prinsessa vår kommer snart???? Og til slutt, veldig fin side. Har fått mange svar bare ved å lese det dere har svart på:)

Svar:
Det høres absolutt som om det skjer mye. Alt du forteller om er gode tegn.
Et av livets store mysterium er fortsatt uløst; årsaken til  fødsels start.
Vi vet i imdlertid at fødselen starter dager før riene blir regelmessige. Alt som skjer nå med din kropp forteller at det er store ting på gang.
Man kan ha sex selv om slimproppen har gått med sin egen partner.
Selvfølgelig kommer hun snart!
Fyll dagene dine med noe hyggelig, og nyt spenningen. Friheten du har til å sove og hvile deg forsvinner fort når veslemor dukker opp!
Takk for hyggelig tilbakmelding.
Lykke til, håper du får en fin fødsel.
Hilsen Monica.